Добро дошли на наш блог

Добро дошли на наш блог
На правом сте месту!

Verba volant scripta manent

Речи лете, написано остаје.

abskolanis блог су покренули (Април 2007.) и уређују ученици некада Административно-биротехничке школе у Нишу сада већ ПРАВНО-ПОСЛОВНЕ ШКОЛЕ НИШ. ЗИДНЕ НОВИНЕ наше школе - на интернету! Овде ћете наћи све доступне информације о ПРАВНО-ПОСЛОВНОЈ ШКОЛИ НИШ о ученицима и њиховим активностима. Циљ нам је да што свеобухватније представимо живот и рад у нашој (и вашој) школи а све због садашњих, бивших и највише будућих ученика. Надамо се да смо развој интернет технологије дочекали спремни и да ћете имати све информације које вам могу бити занимљиве или од користи ...

Happy New School Year!

Happy New School Year!
Свуд' пођи ал' кући дођи! ........ Следе чланци - New Posts тј.нове поруке са разним садржајима и линковима до сродних садржаја или детаљнијих објашњења, слика, или других сајтова... Верујемо да ћете се увек враћати на наше странице!

Напомена: потражите линк - Старији постови и видите све!

Напомена: потражите линк - Старији  постови и видите све!
Ако Вам се учини да превише времена треба да се учита страница УВЕРАВАМО Вас да је то само због обиља материјала а не због грешке, сматрали смо да је боље да овако поставимо ствари да би одмах имали јасну слику о садржају блога него да нешто не видите! Ваше стрпљење ће бити награђено занимљивим садржајем.

Добро дошли у Правно-пословну школу Ниш. Овде сте добродошли!

Добро дошли у Правно-пословну школу Ниш. Овде сте  добродошли!
Драго нам је да се опет видимо!

петак, 11. мај 2018.

ПИСА 2018 у Правно-пословној школи Ниш

Међународни програм процене ученичких постигнућа ПИСА (Programme for International Student Assessment) је у овом тренутку највеће међународно истраживање у области образовања. Реализује се у организацији ОЕЦД-а од 1997. године. Тестирања ученика организују се сваке три године (2000, 2003, 2006, 2009, 2012…), а основни циљ је да се омогући земљама учесницама да доносе стратешке одлуке у образовању на основу емпиријских података о постигнућима ученика и условима у којима се они школују.


Тестовима се процењују знања која су ученици стекли током школовања. У ПИСИ је уобичајено је да се уместо термина знање користи израз писменост или компетенција

писменост да би се указало да је реч о оним знањима која се сматрају образовним капиталом који је ученику неопходан да би наставио школовање и да би се успешно снашао у личним и професионалним улогама у којима ће се, као одрасла особа, наћи; 

а бити компетентан у овој студији не значи само да је неко стекао одговарајућа знања, већ и да зна када и како може да их примени. 


Другим речима, нагласак је на функционалним знањима, а сви задаци који се налазе у тестовима везани су за реалне ситуације у којима се ученици могу наћи. 

Писменост се испитује у три главна домена: математика, читање и природне науке. 

Поред тога, тестови обухватају и питања којима се процењују финансијска писменост ученика и њихове глобалне компетенције. За сваку земљу која учествује у испитивању саопштавају се подаци о просечном постигнућу (аритметичка средина) ученика у свакој од испитиваних области... 
Извор: http://pisa.rs/

Милорад Гавриловић, директор Правно-пословне школе Ниш 
је за  Белами телевизију је изјавио 
да је убеђен да ће се ученици потрудити да поправе рејтинг Србије на овом тестирању, а да је и мисија школе управо да се стекну функционална знања, да ученици  савременим методама уз спој теорије и праксе, буду оспособљени за самостални и ефикасни рад одмах по завршетку школовања.
Поред тестова знања, примењују се и упитници за ученике и за школе.
 Њима се прикупљају подаци о различитим факторима који могу бити релевантни за постигнућа, нпр. материјални и образовни ресурси којима породица располаже; 
став ученика према учењу, мотивација за учење, стратегије и навике у вези са учењем; оспособљеност ученика да примењује савремене информатичке технологије, и допринос школе информатичкој писменост; 
различити аспекти функционисања школе као што су:
 карактеристике наставника (ниво образовања, професионална мотивација, стилови рада), величина разреда, састав (хомогеност или хетерогеност), клима у учионици и школи
однос наставника према ученицима, осећање припадања школи, школска анксиозност; материјални ресурси којима школа располаже, начин финансирања (државна или приватна), процес управљања и доношења одлука, укљученост родитеља у процесе и одлучивање у школи, итд.

Тестирање у Правно - пословној школи Ниш обављено је 10. 05. 2018.  у учионици 25, у две групе од 09.00 и 14.00 сати. Методом случајног узорка предвиђено је да у тестирању учествује 53 ученика који имају 15 година.

Нису учествовала само три предвиђена испитаника: једна ученица је болесна, једна је одсутна - на међународној размени ученика у Словенији и једна је у међувремену прешла у другу школу.
Јелена Младеновић, стручни сарадник-школски психолог Правно - пословне школе Ниш, која је у овом истраживању била школски сарадник и координатор, рекла нам је  да је цео поступак спроведен како је и предвиђено и да је она презадовољна односом ученика према постављеним обавезама и њиховим понашањем. 
(Они који је познају, сигурно знају да се оваква њена оцена и јавна похвала морала и заслужити, па зато искрено честитамо ученицима првог и другог разреда, учесницима ПИСА тестирања и надамо се да ћемо ускоро моћи да пишемо о њиховим новим успесима и достигнућима!)
Ученица Јана Милојевић, као учесник ПИСА тестирања, и Гордана Арсић, професор српског језика и књижевности која предаје  тим ученицима су имале да кажу нешто на ту тему у емисији ТВ БЕЛАМИ  Између редова https://youtu.be/ba6U0RQdlgI (видео више није доступан)


Insights and Interpretations
Србија заузела 45. место на ПИСА тестирању, Кина и Сингапур у врху листе


 
Join me on Facebook Follow me on  YouTube